piątek, 28 lutego 2014

Red Rising - sukces powieści w USA



Prawa do ekranizacji powieści „Red Rising” zostały kupione za siedmiocyfrową sumę!

Książka, której premiera amerykańska miała miejsce 28 stycznia już odnosi sukcesy na tamtym rynku wydawniczym. Prawa do ekranizacji debiutanckiej powieści Pierce’a Browna wylicytował Universal Pictures przebijając ofertę Sony Pictures. Reżyserem filmu będzie Marc Forster  znany widzom z produkcji World War Z. Scenariusz napisał osobiście autor powieści.

Przyglądając się losom produkcji World War Z, która zarobiła na świecie 540 milionów dolarów można przypuszczać, że „Red rising” reżyserowany przez utalentowanego Forstera ma duże szanse na powtórzenie tego sukcesu. Film a szczególności jego scenografia będzie sporym wyzwaniem, ponieważ akcja rozgrywa się na Marsie przyszłości i trzeba będzie sprostać futurystycznej wizji tamtejszego społeczeństwa jaką Brown przedstawił w swojej powieści.

Pierwsza część trylogii Pierce’a Browna pt. „Red Rising. Złota krew” ukaże się nakładem wydawnictwa Drageus Publishing House już 5 marca!

RED RISING: ZŁOTA KREW

Chciałem żyć w pokoju. Ale moi wrogowie rozpętali wojnę.

Patrzę na setki ich najsilniejszych synów i córek słuchających mowy bezlitosnego Złotego, stojącego między wielkimi marmurowymi filarami. Słuchają bestii, która sprowadziła ogień trawiący moje serce. 

– Nie wszyscy ludzie zostali stworzeni równi – ogłasza. Wysoki, władczy, ideał człowieka. – Słabi was oszukali. Powiedzieli, że cisi na własność posiądą Ziemię. Że silniejsi będą karmić słabszych. To Najszlachetniejsze Kłamstwo Demokracji. Rak, który zatruwa ludzkość. – Przeszywa wzrokiem zebranych uczniów. – Wy i ja należymy do Złotych. To my stoimy na końcu łańcucha ewolucji. Górujemy ponad resztą, prowadząc niższe rangą Kolory. To dziedzictwo jest w waszych rękach. – Milknie, obserwując twarze zebranych. – Ale nie jest za darmo. Po władzę trzeba sięgnąć. Bogactwo wygrywa. Rządy, panowanie, imperium, to wszystko okupuje się krwią. Wy, nieznające strachu dzieci, nie zasługujecie na nic. Nie wiecie nic o bólu. Nie macie pojęcia, co wasi przodkowie poświęcili, aby zapewnić wam najwyższe miejsce w hierarchii. Wkrótce się tego dowiecie. Wkrótce nauczymy was, dlaczego Złoci rządzą ludzkością. I przysięgam, że ci spośród was, którzy są zdolni sięgnąć po władzę, tylko oni przetrwają.
Ja jednak nie należę do Złotych. Jestem jednym z Czerwonych.

Wydaje mu się, że ludzie tacy jak ja są gorsi. Uważa mnie za głupka, słabeusza, podgatunek człowieka. Nie wychowałem się w pałacach. Nie jeździłem konno po łąkach i nie jadłem wymyślnych dań. Zostałem wykuty w trzewiach tego okrutnego świata. Zahartowany nienawiścią. Wzmocniony miłością.

Ten człowiek nie ma racji.

Żaden z nich nie przetrwa. 


1 komentarz: