poniedziałek, 15 października 2012

"Piąta pora roku", Mons Kallentoft
Od czasu, kiedy przeczytałem rewelacyjną trylogię MillenniumStiega Larssona, jestem bardzo otwarty na skandynawskich pisarzy. Ostatnio jednym z najbardziej popularnych jest Mons Kallentoft, doceniany przez krytyków literackich autor kryminałów. Jak podają serwisy, jego książki plasują się na najwyższych miejscach list bestsellerów.  

Gdy pierwszy raz wziąłem do ręki Piątą porę roku, rzucił mi się w oczy slogan reklamowy na okładce. Jest to cytat krytyka literackiego, Magnusa Utvika: „Nie zawracajcie sobie głowy Stiegiem Larssonem, Kallentoft jest lepszy”. Mając w pamięci całkiem niedawną lekturę Millennium i olbrzymie wrażenie, jakie zrobiły na mnie te trzy powieści, w pierwszym odczuciu odebrałem ten cytat sceptycznie. Lepszy niż Larsson? Hmm. Zobaczymy, pomyślałem zaciekawiony...

Więcej na: http://www.literatura.unreal-fantasy.pl/908/a/Piata_pora_roku_Mons_Kallentoft_recenzja.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz